um bra ka da bra

Ett paria, två trollformler och tre munnar vatten – Jag springer alltså finns jag

Puls 56

Ikväll har jag fått ner pulsen till 56 orkar inte ligga ner o bara vila i en kvart. Tar det lite pö om pö.

Har provsmakat kolhydratgel idag. Trodde den skulle vara som hårgelé i konsistensen så var skeptisk. Den var lite mer tunnflytande än kräm vilket var bra. Och smakade som smält calippo. Ska man springa länge gäller det att fylla på med bränsle. Nackdelen är att jag inte är särskilt ätsugen när jag springer. Bara 100kcal i denna. Det bränner man på 1-2 km. Så lite besviken är jag att den inte innehåller mer. 


En hasselnötkräm i portionspåse innehåller 108kcal och kostar 2-3 kr jämfört med Vitargo gel som jag fick för 29kr. Jag kommer kombinera båda eftersom gelén innehåller natrium. Saltbrist vid träning leder till vätskebrist eftersom salt binder vätska i kroppen. Och vätskebrist sänker som bekant prestationsförmågan markant.

Så illamående i anslutning till träning kan vara saltbrist. Vad har vi för tecken på att salt frigörs från kroppen —> Svett

Lämna en kommentar

Information

Detta inlägg publicerades den 29 augusti, 2017 av in Tänkta tillhörigheter.